вторник, 2 март 2021 г.

Интересно изживяване извън тялото

 Разликата между обикновените и осъзнатите сънища е не по-малка от разликата между пътуването като пътник и директното шофиране. Ако в първия случай сме неосъзнати участници в сюжетите на сънищата, то във втория сами започваме да влияем активно и съзнателно върху тези сюжети. И това ни отваря много интересни възможности, които в обикновените сънища остават недостъпни за нас. Още повече възможности се откриват пред нас, когато нашето осъзнато сънуване се превърне в най-истинското пътуване на сънуващото тяло към различни светове и времена.

Ето например как един такъв опит е описан от руския изследовател на осъзнати сънища и извънтелесни практики В. Радов в книгата му: "Излизане от тялото": „Чувствах, че процесът на отделяне от тялото е започнал . В този случай обаче винаги се изискваше да се използват специални техники, а сега имаше спонтанно отделяне. Не можех да видя нещо отначало. Усещах само излитане, което продължи няколко секунди и витаене в неопределено положение. Обикновено това положение не трае дълго и ако човекът не избере друга насока, той бързо ще се върне в тялото.

По никакъв начин не исках това. Бързо си представях как тялото ми лежи върху мъха и иска да остане близо, а да не отлети в неизвестна посока. Забелязах някаква невероятна яснота на мислене, отбелязвайки, че си представям тялото през светлите часове на деня. Нямаше движение, свойствено след създаването на изображението. Зрението все още липсваше. Досега изображенията са възникнали само във въображението, въпреки че знаех, че съм се отделил от тялото. Че отделянето е станало, бях напълно сигурен. Трябваше да направя нещо. Жалко беше да загубя такова невероятно осъзнаване.

Според добре познатата схема започнах да се фокусирам върху зрението си, надниквайки в тъмнината пред себе си. Изведнъж слепотата някак веднага приключи и аз видях клон от иглолистно дърво, фокусирайки се върху което започнах да виждам по-нататък. Докато накрая пред мен се появи цялата картина на мястото около мен. Зрението непрекъснато се подобряваше, което с отлично осъзнаване предизвика просто страхотно чувство на наслада. Разбрах, че вися между стволовете на някакви дървета на височина най-малко седем метра. Реалността на околния свят беше пълна, до най-малките подробности.

Приближих ствола на едно дърво и видях как кората му се отлепва и люлее на нежния вятър, усещайки миризмата на дървесна смола. Пълната реалност доведе до факта, че се страхувах сериозно да не падна. Веднага следвайки тази мисъл, започнах да падам. Това беше истинско падане, с тази разлика, че паднах от състояние на неопределеност. Вероятно това е подобно на усещането, когато след като скочиш на батут до върха, започнеш да падаш, без да видиш батута под себе си. По някакъв начин се хванах за дървото и, вероятно, намерението да спра причини падането да спре. По същото време се появиха усещания за второ или неорганично тяло. Започнах да виждам ръцете си и, което беше особено изненадващо, краката си, които почти никога не се виждаха преди. Финото тяло беше точно копие на материалното.

Разбрах, че степента на осъзнатост е наистина уникална. Знаейки, че суетата е основният враг тук, бавно започнах да разглеждам внимателно всичко, обръщайки внимание на всеки наблюдаван образ или предмет. И така, най-накрая видях физическото си тяло да лежи тук до мястото, където го „положих“. Отначало изглеждаше, че очите на тялото са отворени. И с някакво не особено силно вълнение си помислих, че може би съм умрял. Бях изненадан, че мисълта за смъртта не предизвика не само паника, но дори страх. Исках да се приближа, за да се уверя в очите, но не можах да го направя. Просто не можех да летя в състояние на 100% осъзнатост. За да отида на земята, просто слязох от дървото, тоест бях в точно копие на физическата реалност, която не позволяваше никакви свободи. Това ме изненада и дори ме разсмя. Нямаше и намек за преход от една картина към друга. Имаше гора като гора, която няма да се превърне в нещо друго. Единствената аномалия тук беше самото ми неорганично тяло и усещането за невероятна лекота в него. Отидох до физическото тяло. Очите му бяха затворени. Е, като цяло този спектакъл не предизвика интерес. Мисъл ми мина през ума, че тялото е прекалено леко облечено за доста хладна нощ и че всеки момент мога да бъда върнат в костите си. Трябваше да побързам и да бъда активен.

Най-много ме притесняваше, че не можех да полетя. Може би по някакъв начин попаднах в познатия ни свят, но без физическо тяло. Досега си мислех, че отивам навсякъде, освен в нашия свят. Започнах да скачам нагоре-надолу. Без никаква цел. Разтичах се и скочих. Паднах и се ударих силно на земята, изпитвайки болка. Само като си спомних усещането за полет, почувствах излитането. Говорят глупости за адреналина. Може, разбира се, да действа в органичното тяло, но откъде идва в неорганичното. Без никакъв адреналин изживях истински драйв, особено като се има предвид, че секунди преди излитане паднах и се ударих в земята. Осъзнанието, че мога да падна и да почувствам силна болка, беше съвсем ново и неочаквано и даде специална острота на полета. Разбира се, разбрах, че това е от невероятната реалност на околния свят и от най-високото осъзнание.

Летях бавно между стволовете на дървета на височина около пет метра от земята. Поддържах състояние на концентрация, за да не се разсейвам и да губя внимание. Забелязах за себе си чувството на тишина в околния свят. Беше все същата нощ, осветена от луната. Пейзажът под мен не се различаваше от този, през който минах през тази нощ. Земята, дърветата, храстите изглеждаха еднакво. По същия начин в светлината на луната блестяха скалистите брегове на планинската река. С цялата наслада, която усърдно въздържах, исках още. Виждал съм всичко това и преди. Забелязвайки пролука в короната на дърветата, аз се изкачих по-високо и полетях през нея. Прелитането над самите върхове на дърветата беше нещо ново. Въпреки че за мен сега всичко беше ново. Всичките ми предишни преживявания на отделяне от тялото изглеждаха някакви глупости, като управление на самолетен симулатор, вместо действително управление на истински самолет, който може да падне. Спомням си, че също мислех за Маргарита на метла и се чудех дали Булгаков познава това състояние или само си го представя.

Немислима, както ми се струваше, дързост ми дойде на ум. Погледнах луната и реших непременно да съм на нея. Като цяло, по някаква причина не вярвах в такава възможност. В края на краищата аз се възприемах напълно като във физическо тяло с всички съответстващи психически и други реакции. Е, представете си, че излизате на улицата и, гледайки луната, решавате да се отблъснете от земята и да полетите към нея.

Нищо не се случаше. Исках да полетя до Луната, но продължих да летя над дърветата. Нещо липсваше. Някъде се сдържах. Тогава аз по собствена воля изключих зрението си, защото способността да си затварям очите остана при мен. След това си представих, че съм на слънчевата страна на Луната. Разбира се, поех риска, като затворих очи. В крайна сметка бих могъл да загубя съзнание и реалността на картината на околния свят. Това беше просто доказана техника за попадане на зададено място. Веднага имаше усещане за движение в тръба. Пет секунди полет и бях леко поставен върху някаква повърхност и зрението веднага се появи. Видях как въртенето се забавя и спира. Осъзнатостта беше висока, тъй като си спомням, че мислено се поздравявах за мекото лунно кацане. По някаква причина почти винаги пристигането ми на място в финия свят се случва като меко кацане с някакъв вид лека ротация, въпреки безумното движение в тръбата. Стоях на ярко осветен камък. Поглеждайки в далечината, видях огромно плато. Необичайна черта на отварящия се изглед беше контрастът на ярка светлина и много изпъкнали тъмни сенки. Исках да видя Земята. Но, като погледнах нагоре, видях, че гледката на яркото слънце ме изуми, заобиколено от напълно черно небе. Изведнъж започнах да губя съзнание. Започнах да гледам възможно най-близо пред себе си. Помогна за известно време, но не можа да промени ситуацията. След някакъв момент се почувствах във физическо тяло и отворих физическите си очи".

Това преживяване ясно показва, че това е било истинско извънтелесно пътуване. Първо, състоянието на яснота и осъзнатост, и второ, необичайната „реалност“ на околния свят, която напълно отговаря на нашата реалност. Ето защо при сблъсък с предмети в този свят изпитвате същата болка като във физическото тяло. Независимо от това, както показа този опит, в това състояние ние също можем не само да летим, но и да се придвижваме до други небесни тела. И това се случва с помощта на нашето собствено съзнание. Ето защо В. Радов, само мислейки за падането, веднага започна да пада. Но за полета беше необходимо да се запомни и усети самото усещане за полет. Ето как се включва намерението.

Техниката на мигновена (или почти мигновена) телепортация в  тялото на сънуване към други небесни тела, описана от него, също представлява интерес. Но разбира се, всичко това изисква известно количество вътрешна енергия, което е много проблематично в условията на технократичния начин на живот в големите градове с неговия неистов ритъм и изобилие от техногенни полета. Неслучайно това прекрасно изживяване е получено от В. Радов на втория ден от живота му в палатка сред природата. Така че може би затова са ни закарали в градовете, превръщайки ни в пленници на технократичния свят, за да лишат всички ни от тези прекрасни способности?



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.