понеделник, 8 март 2021 г.

О. Четверикова: творците вече не са необходими, необходими са роботи

 Зад много процеси, протичащи в момента в различни национални държави по света, стоят силите на глобалистите - паразитният сатанински световен „елит“ и техните верни корумпирани слуги от националните „елити“. Един от проектите, осъществявани от тези античовешки сили е проектът „глобално образование“. Същността на този проект е да оглупява и заблуждава човечеството в рамките на наложените му антипопулярни „реформи“ в областта на образованието, защото е много по-лесно да се упражнява глобално управление над тъпо и безмозъчно „стадо“. Неслучайно точно това подчерта един от верните руски слуги, обслужващи хибридните нечовеци - Г. Греф, говорейки на един от икономическите форуми на Гайдар.

В същото време само обикновеното население, което „елитът“ нарича „стадо“, се оглупява и заблуждава с откровени лъжи, написани в учебниците. Децата на представителите на паразитната система получават всички знания, необходими за управлението на "стадото". Така се обучават кадрите за нови национални „пастири“. Ето например какъв диалог през 2016 г. се проведе по тази тема между журналиста на "Аргументов недели" А. Чуйков и кандидата на историческите науки, доцент на МГИМО О. Четверикова:

"- Олга Николаевна, бившият министър на икономическото развитие Греф направи подхлъзване или пропускане, заявявайки, че образователната система е неадекватна?

- Той току-що обяви план за действие за окончателното демонтиране на руската суверенна единица, като цяло - руския суверенитет. Тези планове са разработени от представители на големия транснационален бизнес, който днес на Запад и у нас определя основните насоки на вътрешната политика.

Това се прави в рамките на международния проект „Глобално образование“, който беше наложен от кръглата маса на европейските индустриалци, обединяваща 47 най-големи корпорации, и представен от ЮНЕСКО като модел за целия свят. Лайтмотивът на проекта е, че образованието се превръща в изключително печеливша бизнес сфера и вместо знания се одобряват компетенции и умения - продукт, от който бизнесът се нуждае в момента. Плюс приемствеността на образованието, за което работодателят плаща, а служителят дава или отработва тези пари през целия си живот. Вечно робство.

- Но в Русия досега по-голямата част от образованието всъщност е бюджетно. Как тези проекти са свързани с нас?

- Първо, почти целият руски голям бизнес е просто клон на транснационалния бизнес. Поради структурата на офшорния капитализъм, дори правоприлагащите органи не знаят кой е крайния бенефициент на нашите „гиганти“. Следователно местните високоплатени мениджъри следват заповедите на своите шефове. А те популяризират своето глобално образование. Второ, вече са разработени програми за премахване на бюджетното системно висше и средно образование. Това е далновиден проект (от английски foresight - „предвиждане“) „Образование 2030“, разработен с участието на Московското училище за управление „Сколково“, Агенцията за стратегически инициативи, Висшето училище по икономика, Сколтех. От него произлиза проектът „Глобалното бъдещо образование“, представен през септември 2015 г. Крайната цел на проекта е премахването на националните традиционни модели на образователни системи до 2030 г. и преминаването към глобални образователни платформи („Университет за милиард“).

Най-близката цел за 2017–2022 г. е оттеглянето на правителството от образователния сектор, с изключение на административните функции, и навлизането в него на „иновативен бизнес“, който вместо по държавна поръчка ще обучава персонал по своите програми и по свое усмотрение.

- Ще бъде ли премахнато безплатното образование?

- Почти да. Ще има малко изключения, например военно образование, редица водещи стратегически университети и това е всичко. Това безобразие ще се обясни с икономическата криза.

- Кога започна всичко?

- Кълновете са положени през 90-те години на миналия век, когато са разработени федерални стандарти за образование и през 2007 г. са фиксирани. Те се справиха с основното - замениха понятията „образование“ и „възпитание“ с понятието „компетентност“. В същото време общото образователно пространство беше унищожено, всяко училище или институт можеше да преподава „на нещо и по някакъв начин“ според някой от хилядите учебници.

Но тогава все още беше невъзможно да се обяви, че за остатъците от системното безплатно образование е съдено да не живеят дълго. Щеше да има огромна съпротива не само от учителите, но и от по-голямата част от родителите. Решиха да го варят като жаба: не можете веднага да я хвърлите във вряща вода - тя ще изскочи, но ако водата се загрява постепенно, жабата няма да забележи и ще се свари.

И започна процес на безкрайни реформи, в суматохата на които бяха въведени и приети незабележими стратегически инициативи. Повратната точка беше 2010 г., когато съгласно Закон № 83 ФЗ започна комерсиализацията на бюджетните институции и по Закон № 210 ФЗ образованието и здравеопазването от държавна отговорност се превърнаха в сектор на услугите. И ако това е услуга, тогава тя може да бъде прехвърлена на частен бизнес. При приемането на този закон депутатът Владимир Кашин каза, че имаме конституционен преврат.

- Вече беше обявено, че предстои намаляване на университетите. От същата опера ли е?

- Да. Ще останат само онези университети, които са интегрирани в глобалната образователна система. Проектът "5 100 20" вече е в експлоатация, според който до 2020 г. пет руски института и университети трябва да бъдат включени в топ стоте световни „кули“. Естествено, според някои световни критерии. Сега 21 университета вече участват в проекта. Това са ключови стратегически висши учебни заведения, които по-специално ковяха персонал за нашия военно-промишлен комплекс. Проектът се управлява от Съвета за повишаване на конкурентоспособността - международен консултативен орган, който включва шест души от Русия (включително Греф и Ливанов) и седем чужденци, по-специално Е. Кроули, ръководител на Skoltech и член на консултативния комитет на НАСА, професор в Масачузетския технологичен институт (МТИ)...

- Ще работят ли нашите студенти директно за МИТ, който обучава персонал за Пентагона и АНБ?

- Съвсем правилно. Съгласно условията за участие в проекта "5 100 20" се изисква фундаментална трансформация в съответствие с международните стандарти, трябва да има определен процент чуждестранни специалисти, учители и студенти, една трета от програмите трябва да са на чужд език, завършилите студенти трябва да публикуват своите творби на английски в международни списания! И това е в образователни институции, където се извършва строго секретна работа в интерес на отбранителните способности на страната. Руските мозъци може вече да не текат на Запад, а да мислят, изследват тук, за руски пари, но в насоките и в интерес на бившия потенциален враг. По-евтино ще излезе.

Поразителен пример е центърът „Сколково“. Просто всичко открито и прозрачно отива в чужбина. Всички интелектуални разработки, приложни технологии, разработени със средствата на руския бюджет. И това означава, че вече 150 хиляди наши учени, според изследователите, от 1990 до 2015 г. са работили в чужбина.

- А какво лошо има в това, че частният бизнес ще набира собствен персонал?

- По-рано у нас държавата - като основен клиент - определяше целите и развитието на образованието. Нещо повече, целите бяха например формиране на образована развита личност и добри специалисти. Днес бизнесът се нуждае от човек, който има само определени компетенции или умения, от които се нуждае работодателят. Толкова. Не се говори за някакво морално, патриотично, многостранно развитие. Бизнесът няма да плати за това. По този начин, според Дмитрий Песков, ръководител на програмата за млади професионалисти на AСИ и един от разработчиците на проекта „Образование 2030“, се създава „човек с един бутон“.

- Тоест не човек, а робот?

- Да, това са единствените необходими. Човекът може да мисли, да разсъждава, да взема независими решения. И това вече е опасно за системата. Самюел Хънтингтън пише в своя документ „Кризата на демокрацията“ през 1974 г.: „Уязвимостта на демократичното управление се ... дължи на вътрешната динамика на самата демокрация във високо образовано, мобилно и активно общество“. По същото време започна упадъкът и иронизирането на американското образование за по-голямата част от населението. Малко по-късно подобни тенденции дойдоха в Европа, а след това и у нас. Първо, под формата на Болонската система, единния държавен изпит и федералните стандарти. Унищожаването протича постепенно и тихо. Сега „демонтажниците“ „излязоха от мрака“. Това е световна тенденция, която стигна до нас.

- Защо точно сега?

- Светът преминава към шестия технологичен ред. Разликата му от предишните е, че променя не толкова света около човека, колкото самия човек. Неговото съзнание, възприятие, развитие. Всички нано, био, инфо, когно, социално-хуманитарни технологии (конвергентни технологии - КТ) ще бъдат насочени именно към промяна на самия човек като личност, като творец, създаден по образ и подобие на Бог. Творците вече не са необходими, необходими са роботи. Много е трудно за образован човек да се справя, да насажда фалшиви цели. Лесно е да се управлява и контролира био-обект, в който човек се превръща, натъпкан с определени „компетенции“ вместо знания. Образованието пречи на създаването на биологичен обект, следователно образованието трябва да бъде демонтирано. И то в световен мащаб.

- Кой ще установи контрол?

- Човечеството ще бъде разделено на тези, които контролират и тези, които са контролирани. Първите са тясна прослойка. Вторите са по-голямата част от населението на света. Сега на Запад се случват фундаментални промени в концепцията за морал и етика. Вместо традиционната класическа концепция за хуманизма, която Западът всъщност е забравил, във всички документи се въвежда понятието „биоетика“, което се променя с развитието на технологиите. Тоест ерата на хуманизма завършва. Човекът като съвършена личност за глобалния свят, за политиците вече не съществува. В това стадо има само биологични обекти и овчари.

Всички тези принципи стоят в основата на проекта „Глобално образование“, който е предназначен да промени мирогледната система на човечеството. И ние вече бяхме практически въвлечени в тази глобализация.

- Конспирация, световната конспирация за "златния милиард"!

- Ако искате да дискредитирате нещо - докарайте го до абсурд. Така е и тук. Конспирацията е тайна, заговор. А тук всичко е отворено, всички документи са в свободен достъп. Те просто трябва да бъдат събрани и систематизирани. Много учени, включително от Руската академия на науките, са направили това. Но РАН беше победена, точно както средните и висшите училища бяха победени.

- В древен Рим и в Америка преди Гражданската война робите са избирани според специалността, която вече са усвоили. Сега трябва да се отглеждат роби, давайки им "компетентност"?

- Разбира се. Но тогава робството беше акт на насилие, а сега робството става доброволно. И най-лошото е, че съвременният роб е щастлив в робството си.

- Как така?

- Смисълът на конвергентните технологии е да се промени съзнанието на човек, който престава да се чувства личност, доброволно става част от неврологичния свят. Там той се чувства комфортно: „Аз съм роб и съм щастлив в робството“.

- Звучи диво!

- Това е диво за хората, които са получили класическо всеобхватно образование. Дори в критикуваните съветски училища и институции човекът е бил обучаван като Личност. Не ни бяха дадени „компетенции“, а знания. Бяхме научени да мислим, да мислим логично, да провеждаме изследвания. Затова ние сме врагове за последователите на „Глобалното образование“. Очевидно скоро ще бъдем обявени за терористи. Но за днешните деца това за съжаление вече се превръща в норма.

- Ще наситят ли и децата си с „умения“?

- Какво говорите! Форсайт обучението заявява, че се създава система от две нива. Остава така нареченото човешко - традиционно класическо образование за децата на „елита“, безумно скъпо. А останалото е евтиното - за всички останали.

Успоредно с това има заместване на понятията. Например, евтиното образование или общество се нарича „иновативно“. Какво е иновация? Това е само обновление. Не цел, а инструмент, механизъм за постигане на целта. Самата цел не е изписана, само инструментите са изписани. Обновяването става цел, а не средство.

- Хората, които налагат този ужас не само на висшето ръководство на страната, но и на нашите деца, врагове ли са, агенти на влияние?

- Това са "чужденци". Те се смятат за част от западния свят, неговата ценностна система, неговия „елит“. Всичко съветско, руско, цялата руска култура им е дълбоко чуждо, така че те са щастливи да разбият всичко, до което могат да стигнат ръцете им. Всъщност - те са просто „надзорници“, сътрудници, които ще бъдат отписани при най-малкия провал.

- И какво ще правим?

- Цялата настояща социална политика се определя от тези, които притежават нашето имущество, тоест голямата международна олигархия и нейните руски поддръжници. Необходимо е не на думи, а в действителност да ги отдалечим от вземането на стратегически решения в неща, които суверенната държава трябва да управлява в свои интереси. Докато това не стане, всички изявления за нашия суверенитет, за нашите национални интереси са празна фраза. На изток казват: „Ако искате да победите врага, отгледайте децата му“. Вече са изяли почти всичко в страната, децата ни са на дневен ред..."


Това е, което всъщност отстояват учебниците за роби на Сорос и западната образователна система, усърдно имплантирана от паразитните слуги в нашите училища. Паразитната система се нуждае от изпълнителни и безмозъчни биороботи. Но наистина ли се нуждаем от тази паразитна система? Нещо повече, проектът „глобално образование“ е само един от многото проекти, осъществени от глобалистите и техните слуги за пълното поробване на човечеството в рамките на „новия световен ред“. Кои са всъщност тези „реформатори“, мисля, че няма нужда да се обяснява. И така всичко е ясно.



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.