четвъртък, 28 януари 2021 г.

С. Робатен за некомпетентността на науката по нефизически въпроси

 Доста често можете да чуете обвинения в некомпетентност от учени, когато някой, въпреки всеобщата сляпа вяра в текстовете на учебници или в необосновани изявления на „авторитети“, започва самостоятелно да се опитва да се справи с някаква област на универсалното човешко познание и открива сериозни „недостатъци“ и „ плитчини "на тези, които са писали учебници за общо ползване. Вярно е, че подобни обвинения ни най-малко не пречат на членовете на псевдонаучната комисия на Руската академия на науките да прикрепят различни „етикети“ към онези области на знанието, в които самите те са абсолютно некомпетентни и нямат подходящи дипломи.

Въпреки че, струва ми се, решаващият фактор за определяне на понятието „некомпетентност“ не трябва да бъде наличието на диплома, а наличието на реални опити и експерименти, или например архивни изследвания, експедиции или изследвания, включително виртуални. И както показва практиката, по въпросите на езотериката, които надхвърлят физическата реалност, по-голямата част от учените са абсолютно некомпетентни. И поради тази причина те нямат морално право да правят каквито и да било изводи и необосновани твърдения, ако не са извършили реални изследвания в тази област.

Същото мнение споделя и руският писател С. Робатен, който в книгата си „Прогресът - спирала на развитието или порочен кръг“ пише: „На въпроса откъде идват електроните, съвременните носители на научния мироглед дават прост и ясен отговор: това не е физически въпрос. Кой ще отговаря на нефизическите въпроси? В крайна сметка те обективно възникват и най-добрите умове се занимават с физика и не искат да им отговорят. Когато човек е ограничил кръга на своята компетентност само с определен кръг физически въпроси, той е предоставил възможност за отговори на нефизическите въпроси на много хора - философи, теолози, даже майки с колички.

Учените, просто защото се наричат ​​физици, нямат право да правят авторитетни заключения в областта на нефизическите проблеми, тъй като нямат съответната диплома. Номерът е, че физиците не афишират самия факт на съществуването на нефизически проблеми, а точно те включват основните мирогледни въпроси на битието.

По-специално, физиците нямат право да правят официално заключения относно съществуването на Бог или неговото отсъствие, просто защото този въпрос е извън компетентността на всяко лице, признато за учен в обществото. Оттук възниква илюзията за тяхното всезнание, удобна за учените, която влиза в конфликт с реалността под формата на безсилие на учените в съвременния свят.

Тридесет години перестройка, ако нещо даде възможност да се разбере, това беше пълната некомпетентност на хуманитарните учени - членове на РАН, в практическото използване на проблемите на историята и икономиката в полза не само за себе си, но и за хората, а и пълната неспособност на физиците да разберат човешкото общество като цяло, като жив организъм, движещ се в космоса, духовен и физически. По този начин всеки мислещ човек има пълното право да говори за нефизическите проблеми на живота, без да се обръща към американските нобелови лауреати по физика ... "

Лично аз вярвам, че изобщо не трябва да има сляпа вяра в „авторитетите“, дори по отношение на физическите аспекти на реалността. Нещо повече, самата история на развитието на науката и технологиите ни предоставя много примери за заблуди, които се смятаха за „най-голямата истина“, само защото бяха изразени от самите тези „авторитети“. Но практиката напълно опроверга тези „истини“. Защото, за щастие, по всяко време имаше „невежи“, които не знаеха нищо за тези фалшиви „истини“ и просто си вършеха работата, създавайки самолети, по-тежки от въздуха, метални кораби, железопътни линии с гладки релси и много друго, което беше „забранено“ от научните „авторитети“ от онова време. Така че направете свои собствени изводи от всичко това. Особено ако наистина се интересувате от знания, а не от фанатична сляпа вяра.



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.