вторник, 31 май 2022 г.

Лев Толстой за държавата

 Едно много интересно изказване, което (надявам се) също ще помогне да разкриете правилните вектори на възприятие на околния свят:


"За пръв път разбрах ясно какво е това "държава". А как изглежда просто и леко да бъде разбрано това. 

Без да се боя, че ще изглеждам смешен, ще призная за този повод, който ми разкри цялата картина. Връщах се от сутрешната си разходка. Догони ме живеещия у нас стражник, возещ се на шейна. Бях уморен и седнах до него, след което се разговорихме. Попитах го - защо той продължава да служи на своята противна длъжност. А той много просто ми каза как чувства и знае, че длъжността му наистина е противна, но къде другаде ще получи тези 35 рубли месечно, които получава сега... И изведнъж всичко ми стана ясно - всъщност всичко се съдържа в това: цялото това "велико" устройство на държавата е основано само на това, че стражникът получава 35 рубли, докато ако той не би бил стражник, цената му ще е само 8 рубли".



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.