Някои
изследователи на ППС отбелязват, че холографският модел ни предоставя начин да
разберем тези преживявания. Един от тези учени е д-р Кенет Ринг, професор по
психология в университета на Кънектикът и един от първите изследователи на ППС,
които използват статистически анализ и стандартизирани техники за интервюиране
при изучаването на феномена. В публикуваната си през 1980 г. книга Живот в
смъртта Ринг отделя много време за отстояване на едно холографско обяснение
на ППС. Казано направо, той смята, че ППС са също пътешествия в по-честотните
аспекти на реалността.
Ринг основава
своето заключение върху многобройни убедително холографски аспекти на ППС. Един
от тях е склонността на хората с такива преживявания да описват света отвъд
като област, изградена от „светлина", „по-висши вибрации" или
„честоти". Някои обозначават небесната музика, която често съпровожда
такива преживявания, като по-скоро „комбинация от вибрации", отколкото от
реални звуци - наблюдения, които според Ринг доказват, че актът на умиране
включва преместване на съзнанието от обичайния свят на явленията в една
по-холографска реалност на чистите честоти. Тези хора също често казват, че
сферата, в която попадат, е изпълнена със светлина, която е по-бляскава от
всичко, което те са виждали на земята, но въпреки нейната неизмерима
интензивност тя не уврежда очите - характеристики, които според Ринг са още
едно доказателство за честотните аспекти на отвъдния свят.
Друг признак,
който Ринг смята за безусловно холографски, са описанията на времето и
пространството в задгробното царство. Една от най-обичайно докладваните
характеристики на отвъдния свят е, че това е едно измерение, в което времето и
пространството престават да съществуват. „Аз се озовах в едно пространство, в
един период, бих казал, където всяко пространство и време беше анулирано,
обезсилено", тромаво и несръчно се опитва да опише преживяното един от
озовалите се на прага на смъртта. „Трябва да е било извън
времето и пространството. Трябва да е било, защото... не би могло да
бъде вкарано в някакво време", казва друг. Като се има
предвид, че времето и пространството са изчезнали и мястото няма никакво
значение в едно царство на честотите, именно това бихме очаквали да открием,
ако ППС се случват в едно холографско състояние на съзнанието, казва Ринг.
Ако областта
на прага на смъртта е дори още по-подобна на честоти, отколкото нашето
собствено равнище на реалността, защо изглежда, че тя все пак има някаква
структура изобщо? Предвид на това, че и ИТП, и ППС предлагат изобилни данни, че
умът може да съществува независимо от мозъка, Ринг смята, че не е твърде
пресилено да приемем, че той също функционира холографски. Така, когато умът е
в „по-високите" честоти на измерението на прага на смъртта, той продължава
да прави онова, което умее да върши най-добре - да превежда тези честоти в свят
на явления. Или както го казва Ринг: „Смятам, че това е област, която е
създавана от взаимодействащи мисловни структури. Тези структури или
„мислоформи" се съчетават, за да породят картини, точно както
интерфериращите вълни образуват картини върху една холографска фотоплака. И
точно както холографският образ изглежда да бъде напълно реален, когато се
освети от лазерен лъч, така образите, създавани от взаимодействащите мислоформи
изглеждат реални."
Ринг не е сам в
своите размишления. В програмната реч за годишното събрание през 1989 г. на
Международната асоциация за изследване на преживяванията на прага на смъртта
д-р Елизабет У. Фенске, клиничен психолог на частна практика във Филаделфия,
заявява, че тя също смята ППС за пътешествия в една холографска област на
по-високи честоти. Тя е съгласна с хипотезата на Ринг, че пейзажите, цветята,
физическите структури и т. н. на отвъдното измерение са оформени от
взаимодействащи (или интерфериращи) мисловни картини. „Аз мисля, че ние сме
стигнали до точката в изследванията на ППС, в която е трудно да се направи
разлика между мисъл и светлина. В преживяванията на прага на смъртта мисълта
изглежда да бъде светлина", отбелязва тя.
"Холографската вселена" Майкъл Толбът
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.