сряда, 22 август 2018 г.

У. Ричард: за спонтанно отиване в астрала е необходимо състояние на стрес, подкрепено от желание

Интересна информация за такова удивително явление като астралното пътуване е предоставена от изследователя и автора на много книги за магията, парапсихологията, екстрасензорната медицина от Нова Зеландия Уебстър Ричард. Особено интересна в това отношение е книгата му "Астрални пътувания за начинаещи", в която той описва своя личен опит за това явление. За пръв път го преживява в младостта си и този опит се получава чисто спонтанно.

Ето как го описва в книгата си: "От незапомнени времена хората са изпитвали необяснимо желание за астрално пътуване. Как човек успява да напусне физическата си обвивка и да се втурне в неизвестни дълбочини, излизайки извън времето и пространството? Дали тази способност е присъща само на избрани или всеки човек има тази възможност от раждането си? Очевидно е, че за шаманите е изгодно да държат хората в неведение за такива брилянтни и уникални възможности: да осъзнават бъдещите събития и дори да им повлияят. Ето защо техниката на астралното пътуване е забулена в мистерия.
Въпреки всичко, има много примери за това, как някои хора са получили дарбата на астралното излизане спонтанно. В повечето случаи астралното преживяване оставя приятно впечатление. Някои истории обаче ужасяват хората, създавайки погрешно схващане за това явление.
За щастие, първото ми астрално преживяване, изпитано на петнадесет години, макар и спонтанно, по-скоро ме заинтригува, вместо да ме уплаши. Един ден след занятията, преди да си тръгна за дома, отидох в училищната библиотека. Знаех, че бих могъл да пропусна влака, но не успях да се откажа от търсенето на книги, необходими за моята домашна работа. Неочаквано за себе си се озовах в гара, сред други ученици. Чувството беше съвсем естествено, с изключение на ясното осъзнаване за излизане от физическото тяло.
На платформата имаше обикновеното оживление и безгрижен шум, а аз поисках да проверя дали съучениците ми ме виждат. Опитах се да плесна мой приятел по гърба и видях, че ръката ми минава през тялото му. Никой обаче не реагира и осъзнах, че присъствието ми не е забелязано от другите. След това подвикнах на моя приятел, но не получих отговор. Изведнъж си спомних, че съм оставил портфейла си в училище и на мига отново се озовах в библиотеката. Опитвайки се да хвана влака, аз трескаво започнах да тикам книгите в куфарчето, но времето бе безнадеждно пропуснато.
Следващият влак беше само четиридесет и пет минути по-късно и аз имах много време да осмисля какво се е случило с мен. Не може да се каже, че това, което се случи, беше нещо необичайно за мен, тъй като вече бях чел няколко книги от Силван Мулдун за астралното пътуване, въпреки че не бях го изживял лично. Първото ми астрално изживяване пробуди в мен стремежа да се науча да напускам тялото по свое желание.
Сега, като си спомням тези далечни дни, разбирам, че обстоятелствата са възможно най-благоприятни за случилото се. От една страна направих отчаяни опити да намеря точната книга, а от друга - страхувах се да пропусна влака. И двете обстоятелства създадоха един вид стресова ситуация и тъй като вече бях запознат с теорията, то и третият благоприятен фактор - желанието - беше наличен. Така че, за спонтанно отиване в астрала е необходимо състояние на стрес, подсилено от желанието да се преживее този опит".
Виждаме, че за проявата на спонтанно астрално излизане Ричард смята за важни тези два фактора, които позволяват на човек да включи някаква сила, която учителят на Кастанеда, индийският маг дон Хуан Матус нарича "намерение". Усвояването на тази дарба става постепенно, по време на тренировка. Също така, постепенно (кой - пo-рано, кой - по-късно) човек може да овладее и осъзнава влизането в астралното поле или "астралното пътуване", което позволява да се премества нашето съзнание до всяка точка в пространството и времето. Въпреки че като правило първите пътувания са ограничени до нашия свят и до настоящето време.


По материали от Интернет

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.