събота, 27 ноември 2010 г.

Дезинформацията и нейните проявления

Всички медии съществуват за сметка на рекламата. Може ли да се очаква от тях тогава критика по адрес на изхранващите ги ? Може ли изобщо да очакваме, че те говорят и показват истината ?
Все пак човекът е удивително "животно". Толкова дълго са го убеждавали, че живее в прозрачна демокрация, че в крайна сметка е повярвал в това.
Солидните и стабилни доходи във всеки бизнес са възможни само при наличие на постоянна и растяща с времето клиентела. Ако например компанията произвежда лекарства, изгодно ли е да продава по-ефективни - такива, при които с една таблетка болестта да изчезне ? Не - категорично ! За рентабилността й са нужни не здрави, а болни хора. При това в интересите на икономическия растеж е желателно болните да се увеличават всеки изминал ден.
Отново пример : фирма произвежда дълго време някаква продукция - полезна и търсена, но изведнъж на пазара се появява чужд аналогичен продукт, но много по-евтин и с добро качество . Каква опасност ! Няма чудно, че фирмите се обединяват в корпорации - национални и мултинационални, за да следят неотклонно стабилното течение на печалбата да не бъде нарушено от някоя нова технология.
Да вземем за пример учен, който години наред е изучавал някаква теория. след това е добил международна известност като доказан специалист в тази област, но в един момент открива, че теорията му е коренно погрешна. Колко биха били учените, които в така описаната ситуация да си признаят честно, че са сгрешили, като по този начин зачеркнат цялата си научна кариера и авторитет ?
Хубав пример е Никола Тесла - открил неизчерпаем , идеален в екологично отношение и напълно безплатен източник на енергия . Тогава защо и досега воюваме за нефта и си хабим здравето с атомни електроцентрали ?
Представете си, че научните открития демонстрират по категоричен начин пълната несъстоятелност на някои политически изгодни и икономически печеливши теории (например глобалното затопляне по "наша вина" ). Нима не е по-изгодно за членовете на специалната комисия на ООН да продължат с фалшификацията на научни данни, отколкото да спасят хората , макар и от измислена от тях катастрофа ?
Има азбучна истина: колкото по-малко мисли човек, толкова по-лесно е управляван. Целта на управлението в съвременното общество на потреблението е превръщането на всеки в потребител ! Мислещите с главата си виждат поставените от Системата капани, те трудно могат да бъдат манипулирани. Те купуват само нужните им неща, а не онези, които Системата постулира за нужни. Те не са обичани и постоянно са поставени под натиск да капитулират. Системата е създала нова порода интелигенти : псевдоенциклопедисти, горди с това, че знаят всичко ... което е нужно на Системата.
Златно правило на дезинформацията е, че излишъкът от информация действа по-добре от дефицита й. За кое е по-добре ? За незабележимото превръщане на информацията в дезинформираност. За да се купува не това, което е нужно на всеки, а това, което е наложено като мисловен модел, изхождайки от стандартния набор от "знания". При това под "покупка" се има предвид не само купуването на вещи : в широк аспект се продават и иновативни идеи, "модни" течения, културни и дори духовни ценности.
Не всичко, предложено от Системата е лошо, както и не всички алтернативи обезателно са добри. Но това може да бъде осъзнато само със собствения усет и ум, а за целта те трябва да се използват .

По материали от Интернет

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.