Доказателства за
съществуването на явления и събития, които излизат извън рамките на
здравия разум има много. Палмата на първенството държат хората-фантоми -
умиращи, мъртви и живи. Те са следвани от призрачните животни -
домашни, диви или от някакъв друг свят. Не остават настрана и къщи,
коли, самолети и дори танкове, а ако имате късмет, можете да видите
призрачен град и да поскитате по мостовете му, а някои дори успяват да
общуват с неговите граждани. Така че защо да не лети от никъде за никъде
един влак-призрак ?
" ... Краищата се
губеха, стопени във въздуха - неясни и размазани. И на един
такъв край изникна главата на влака - допотопен локомотив с
прожектор отпред и извита струйка дим над горивната камера, той изскочи
на моста от нищото и от това нищо изтегли черни вагони с площадки отпред
и отзад, с верига от не много ярки прозоречни светлини... Това не е
мираж. По земята се предаде тътена на колелата, усети се миризмата на
изгорели въглища ..."- пише В. Крапивин в книгата "Стражева кула, на
жълта поляна". Дали писателят се е срещнал с мистичен влак, или това е
плод на въображението му - не е известно, но фактът, че композициите,
които не са посочени в нито едно разписание и не признаващи никакви
разписания, се появяват от време на време - факт, който е доста
известен. Удивителните влакове целенасочено се стремят нанякъде и е
невъзможно да бъдат спрени.
Отправната точка е
14 юли 1911 г. Именно тогава туристическия тривагонен влак напуснал
римската гара. Този курс е организиран от фирмата "Занети" за богатите
италианци, така че 106 пътници да могат да видят забележителностите
около новия участък от пътя. Влакът наближавал супердълъг (по това
време) планински тунел в Ломбардия, когато разни странни неща започват
да се случват. Според двама от пътниците, които са скочили от страх по
време на път, всичко изведнъж се покрило с млечнобяла мъгла. Когато
наближили тунела мъглата се сгъстила, превръщайки се в желе. Въпреки
това, влакът навлиза в тунела, но от другата страна така и не се появява
... Локомотивът и трите вагона са изчезнали без следа. Лошата слава на
този участък от пътя принудила железницата да се откаже от
експлоатацията му, тунелът бил засипан с камъни.
Въпреки това,
през 40 -те години на XX век мистичния влак изведнъж се появил там,
където от Европа все още не са продължили железопътните линии - в
мексиканската столица. Бележките на известния мексикански психиатър
Хосе Саксино излагат информация за това, как в Мексико се появяват 104
италианци. Всички били настанени в психиатрична болница, тъй като
твърдели, че пристигнали в Мексико Сити от Рим ... с влак.
Това събитие по
някаква причина не предизвиква особено вълнение, и дори никой не е
свързвал липсващият италиански туристически влак и точния брой на
останалите в него с броя на "полуделите".
Смята се, че
промяната на континента с римския влак не е изолиран случай. В Северна
Америка има една легенда, според която влака за погребението на
президента Ейбрахам Линкълн все още скита по железопътни линии в щата Ню
Йорк, въпреки че от смъртта на президента са минали повече от сто
години. Американският художник Майкъл Роф се опитал да нарисува това
явление по думите на множество свидетели. Илюстрацията показва локомотив
и същите три вагона...
Много мистериозно
събитие станало през 1929 г. на гарата в Цюрих. На коловоза, от който
преди няколко минути тръгнал експрес пристигнал състав от няколко дълги
сини вагона и луксозен червено-черен локомотив, даващ силен
сигнал. Дежурният по гара и водачът на локомотива за известно време с
неприкрито удивление се споглеждали - дежурният се чудел какъв е
този влак и откъде се е взел, а водачът - каква е тази гара и откъде е
изникнала по пътя му. Накрая локомотивът, бълвайки облаци от дим и пара
се отдалечил от перона, бързо набрал скорост и скоро изчезнал от
погледа. Дежурният побързал да информира следващата гара по маршрута на
неизвестния влак, но както се оказало влакът не стигнал до най-близката
станция, той сякаш изчезнал в нищото ...
Такива
"железопътни легенди" могат да се чуят по целия свят, в зависимост от
мястото на битуването им в тях могат да се появят композиция, рухнала в
реката по време на авария на железопътния мост (Румъния); "влакът на
Павка Корчагин" в Украйна; санитарен влак, пострадал от бомбардировките в
края на Втората световна война в Германия; мистериозният влак от
Коломбо (Шри Ланка) и много други.
Особено силни
становища по такива теми има Николай Черкашин, когото мнозина наричат
просто късметлийски шегаджия. Той е автор на няколко статии
за изчезналия италиански влак, една от тях се нарича "Черепът на Гогол
под Ламанша". В нея се разказва, че именно в злополучния италиански влак
пътувал студентът Яновски, чийто брат (племенникът на H. Гогол и морски
офицер) изнесъл от Русия откраднатия череп на писателя, за да се
положи в земята в Италия. Защо на младия човек бил нужен този странен
предмет в пътуване за удоволствие е неизвестно, но именно той е сред
двамата щастливци, които са успели да скочат от влака. От този
момент черепът на Гогол пътува по целия свят в един влак-призрак. Има
записани случаи за нееднократната му поява (на влака) при Полтава, в
родината на писателя, в района на жп спирка Заваличи, а през 1940 г., в
навечерието на рождения ден на Адолф Хитлер, влакът-призрак се появил на
свръхсекретна линия, водеща към щаба на фюрера. Също така призрачният
влак е бил наблюдаван в железопътния тунел под Ламанша.
Виждали са този
влак и при Балаклава... Казват, че той все още "върви" по пътя на
бившата железопътна линия, която британците прокарали от Балаклава към
италианския лагер на връх Гасфорт. А през 1999 г. мистичният влак се
появил при Боярка. Това село в съветските времена е известно на всички,
които са чели романа на Островски "Как се каляваше стоманата". Както
знаете, в началото на 20 -те години на XX век в областта комсомолците
наистина построили жп теснолинейка за снабдяване на замръзналия Киев с
дърва за огрев. Жителите на Боярка винаги са били горди, че в техния
град са работили комсомолци, водени от Павел Koрчагин. Но сега се
появили слухове, че в града се появил призракът на Павка, което здраво
ги уплашило. Виделите призрачния влак твърдят, че в кабината на
машиниста има млад мъж в униформа на Червената армия и будьоновка. Това е
истински влак, състоящ се от неголям парен локомотив от тези далечни
години и три вагона, натоварени с дърва за огрев. Локомотивът гърмейки,
минава направо през заснеженото поле, без да оставя следи, машинистът
изсвирва няколко пъти, след което влакът буквално се разтваря в нищото.
Местното население знае за редовната поява на влака, но се страхува да
говори за тях дори и на журналисти. Може би защото в областта се
разпространил слуха, че душата на некръстения Koрчагин (хората някак си
забравили, че това е просто измислен герой) е осъдена от небето цял
живот да се вози с парния локомотив.
Някои
изследователи смятат, че това е хрономираж, който може и да възникне в
мразовит въздух, но никой все още не е чувал за мираж, който да е
придружен от звукови и сеизмични ефекти. А още по- странно е, че с него
можеш да ... потеглиш. Така на 25-ти септември 1991 г. председателят на
Комисията за изследване на аномални явления в Академията на науките на
Украйна Василий Петрович Лешчатий засякъл мистериозния влак на прелеза в
село Заваличи. Той скочил на стъпенката и ... повече никой не го е
видял ... Желаниещи да продължат проучването на това явление все още
няма. Дежурната по прелез в село Заваличи - Елена Спиридоновна
Чебрец твърди, че влак с плътно затворени завеси, отворени врати и
празна кабина на машиниста този път се придвижил абсолютно
безшумно, газейки при това разхождащите се по линията пилета.
В шок бил и
машинистът на товарен влак, който на 2-ри февруари 2002 наближава гарата
на Плавни (Украйна). Изведнъж на някакви си петдесет метра изниква
... композиция от явно предвоенно време - парен локомотив и шест или
седем вагона! Когато сблъсъкът изглеждал неизбежен, композицията
мистериозно изчезнала ...
И все пак учените
се опитват по някакъв начин да обяснят появата на мистичния влак в
различни части на света. Железниците, казват те, гъсто и сложно
са преплели континентите в паяжини от релси, а това, както всяка
значителна трансформация на пространството води до временни аномалии.
Свръхдългите тунели, свръхдълбоките шахти, свръхвисоките кули - всички
тези пространствени новообразувания променят, макар и не много
забележимо движението на времето. Железопътната мрежа е може би
най-мащабното творение на човечеството. Meталната мрежа, покриваща с
различна плътност нашите континенти без съмнение се отразява
на естествените геофизични полета на Земята, а оттам и на нейните
хронални процеси, т.е., на хода на времето.
Известният експерт
в областта на топологията, доцент от Московския университет,
кандидат на физико-математическите науки Иван Петрович Пацей пише, че
"железопътната мрежа - тя не е равнинна, а сферична; тя повтаря
кривината на земното кълбо. А там, където плоскостта преминава в сфера,
там триизмерното пространство преминава в двуизмерно, и обратно
(спомнете си лентата на Мьобиус), което означава, че железопътната мрежа
е граница - на смесването на поне две, но в по-голямата част - на
няколко пространства ..."
За италианския
феномен се намира и друго обяснение. Малко преди изчезването на римския
влак в Италия е имало силно земетресение с епицентър в района на
Месина. Възможно е чудовищни пукнатини и повреди да са настъпили не
само в каменистата почва, но също така и в хроналното поле. Ако
предположението, че там се е образувала "блуждаеща хронална дупка",
която може да придвижи влака от нашето обичайно триизмерно пространство
в четириизмерното, където времето (хроналното поле), освен
дължина придобива нова характеристика - дълбочина. Ето защо злощастния
влак, изпаднал от "своя нормален вектор от време, започва свободно да се
движи от своето настояще, както в миналото, така и в бъдещето".
В заключение ние
отбелязваме, че според някои учени феноменът на влака-призрак е
по-свързан с категорията на топологичните аномалии, отколкото с баналния
мистицизъм.
По материали от Интернет
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.