Интензивното служене на егрегора /поддържане на широк канал за връзка/ изисква доста много от човека. За да се държи етично, на човек му трябва точна оценка на ситуациите, в които попада. Но оценка не само от собствена гледна точка,
а и от гледна точка на егрегора. Едва след като премине през подобна
проверка и я издържи, егрегорът му поставя задача. Всяко неизпълнение на
тази задача би се тълкувало като неетично поведение спрямо егрегора.
Сложността се крие в това, че колкото е по-високо нивото, в което е включен човек, толкова по-творчески стават поставяните от егрегора задачи. И толкова по-сложна е
егрегориалната етика. Опити за осъзнаване са нужни, но те не водят до пълен отговор.
Егрегорът твори и поставя пред човек задачи, които не приличат на нищо, познато досега.
Огромната сложност при построяването на ментален модел на етиката, тоест
преводът й от областта на интуицията в областта на разума, не значи, че
този превод е невъзможен. Напротив, на определено равнище егрегорът
изисква от човека служене с всички сили и способности, в това число и
ментални. И често решаването на поредният проблем идва по ментален
канал. Тоест, във формата на мисли-откровения на егрегора, изпратени
след внимателен анализ на ситуацията. И без тях интуитивната догадка не
би била възможна.
Всяка качествено нова степен на развитие се постига трудно и мъчително. Не правят изключение самосъзнанието и осъзнаването на еволюционния процес
/еволюционното съзнание/. Слабост на самосъзнанието е постоянната
потребност от самоутвърждаване на собствената оригиналност и
самостоятелност. Всъщност това усещане представлява потвърждаване на
своята самобитност, тоест — на своята отделност от обкръжаваща среда.
Слабостта на еволюционното съзнание води до постоянно търсене на целта и
смисъла на живота. А също и на опити да бъде намерена такава форма на
битието, при която дори само поддържането на живота ще осигурява
еволюционен растеж. Но това е невъзможно.
Работата е там, че до появата на самосъзнание еволюционното развитие
протича само във формата на борба за съществувание. И цялото творчество
се извършва в рамките на тази борба. Тук господствува принципът:
оцелявам - следователно съм в еволюционния поток. След появата на
човешкото самоосъзнаване и зачатьците на еволюционно съзнание това се
оказва недостатъчно. Човек, освен че трябва да оцелява, е кармично
задължен съзнателно да служи на еволюцията. Но това е много трудно, тъй
като в началото еволюционният процес надарява човека с твърде смътна и
противоречива съзнателност. Господ-Бог е всеблаг, тогава как да обясним
съществуванието на Сатаната?
Как да се преборим със злото в себе си и в света? Многочислените средновековни теологични дискусии по тези теми всъщност са опити за ориентиране в течението на
еволюцията. И това са опити твърде наивни от съвременна " научна" гледна точка. Но многозначителни от гледна точка на законите на еволюцията.
Авесалом Подводни
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.