Разликата
между придвижване и преместване на СТ. Преместването е цялостна промяна
на позицията, толкова крайна, че СТ може дори да достигне до други
снопове от енергия вътре в нашата всеобхватна сияйна маса от енергийни
полета. всеки енергиен сноп представлява съвършено различна вселена за
възприемане. Придвижването от своя страна представлява своеобразно малко
преместване вътре в снопа от енергийни полета, който ние възприемаме
като „света на ежедневието". Магьосниците гледат на непреклонното
намерение като на катализатор, задействащ техните неизменни решения, или
обратното - неизменните им решения са катализатор, тласкащ
събирателната точка към нови позиции, които на свой ред предизвикват
появата на непреклонно намерение. Магьосниците навлизат в този друг
свят, за да черпят оттам енергия, мощ, разрешение на главни и
второстепенни проблеми, или за да срещнат невъобразимото.
Може да се каже, че непреклонното намерение е лъка, волята – тетивата, а произволното внимание – стрелата.
СТ се движи обикновено по определени траектории, като всяка траектория
има 1-2 или повече точки, в които перцептивният център най-лесно може
да сглоби удобна за себе си мозайка от нови сензорни снопчета (снопчета
излъчвания).
1. Траекторията на „излизане от тялото". Този ефект не е първото
следствие от последователната работа с толтекската магия, но всеки
практикуващ, минал началната степен (не-правенето, безупречността - поне
в някаква степен, спирането на вътрешния диалог, прегледа, основите на
прикриването и др.), ще потвърди, че „излизането от тялото"
(out-of-the-body projection) е най-честият и убедителен феномен, с който
се е сблъсквал като начинаещ маг. Някои са извадили късмет и именно
благодарение на този метод за пръв път са получили „двойник".
Психофизически това е движение на събирателната точка нагоре по
повърхността на енергийното тяло или в под-повърхностните пластове.
Приплъзването на събирателната точка не се забавя чак докато тя стигне
до „оста" - енергийния „стожер", който пронизва целия „пашкул" и излиза
навън в областта на темето. Формацията му устойчиво се запазва дори на
разстояние 18-25 сантиметра от темето на физическото тяло. Все пак малко
по-нагоре претърпява метаморфози и оста един вид се разтваря,
„разцъфва" и прилича на центробежен водовъртеж, напомнящ с нещо колелото
на чакрата.
При спазването на необходимите условия (пълна физическа и психическа
релаксация, когато сте легнали по гръб; при съсредоточаване на
вниманието и на всички чувства – без ни най-малко телесно напрежение -
върху точката, разположена на 10-15 сантиметра от темето; при спиране
на вътрешния диалог; при съсредоточаване над шума, който възниква в
ушите при пълна тишина) събирателната точка много бързо се издига в
областта на „оста", без при това да прониква в самия „пашкул".
Пo-нататък всичко зависи главно от психоемоционалното ви състояние, от
намерението ви и от равнището наличната ви сила. Кришнаистите например,
когато се озовават в „осевия" поток на мощните енергии, насочени
обикновено към духовния търсач някъде „отгоре" в поток, впечатляващ не
само със силата, но и с красотата си, с изживяването на „любовта" (тази
емоция лесно влиза в екстатичното съзнание), искрено вярват, че са
стигнали до целта на странстването си, т.е. че са се слели с онова,
което наричат „Вселенското съзнание на Кришна".
За да променим това положение, трябва да имаме, мъничко повече лична
сила, безупречност (безпристрастие) и най-важното, намерение -
намерението да направим още една крачка, да не си позволим заблудата, че
с това великолепно сияние сме постигнали всичко
Днес точката на фиксация на „оста" привлича само наивно религиозните.
Новата ера (new age) е полезна дори само с това, че усилва
изследователския рефлекс, който и навремето е подтиквал напред ригидната
маса на цивилизацията ни. Днешният „толтек" обикновено отминава
„мълниите", „гръмотевиците", „озаренията", инсайта става фоново
състояние.
При наличието на достатъчно лична сила СТ, като следва естествената си
траектория, излиза от енергийното тяло и е готова да „сглоби" друг
перцептивен режим - нещо повече, да сглоби тотален свят-извън-себе си.
Възможно е под въздействието на емоционалните изживявания неговата
събирателна точка непрестанно се люшка и затова перцептивният му
неустойчив и е изложен на вътрешнопсихични атаки - на мислоформи,
отразяващи страховете и опасенията му.
Природата благоразумно дава възможност да запази психиката си:
превъзбудата, страхът и отчаянието уравновесяват „биологичното махало",
което успокоява опасно възбудените дялове на мозъка с необходимата
релаксация или със сън.
И така, СТ продължава да се движи по траекторията си, отминава „оста" и
екраните и накрая стига в околофронталната зона, разположена в предната
част на пашкула и близо до проекцията на центъра между веждите. Тук има
още една област, подходяща за устойчивата й фиксация. Фронталните зони
на мозъка най-добре концентрират човешкото внимание и намерение
психо-енергийно. Освен това тук се наблюдава интересен перцептивен ефект
- можете да се видите един вид преобърнат. Усещането е, че се виждате
съвсем отблизо, например седнал - но така, сякаш някой е обърнал
картинката. Това явление се обяснява лесно и в него няма нищо опасно -
като се обръща около „пашкула", самата събирателна точка също се обръща и
известно време продължава да трупа впечатления, като използва
предишната си ориентация за горе и долу, дясно и ляво.
Щом перцептивният ви механизъм свикне с новите ориентири (2-3 минути),
вие отново ще почнете да възприемате нещата в перспективата, с която
сте свикнали. Единствената разлика е, че ще усетите „второ тяло" (както
го нарича Робърт Мънро): то е малко встрани от физическото и е
способно да преодолява всякакви прегради, мигновено да преминава от
една точка до друга и дори да оставя материални следи от присъствието си
там. С две думи, вече можете да се наричате „летящ маг" - това е
първото равнище на практиката, което наистина струва нещо.
Упражнение: Когато сте „излезли от тялото си", се помъчете да
съсредоточите вниманието си върху собственото си физическо лице,
по-точно в точката между веждите. Може би не веднага, но ще изпитате
едно двойствено усещане: че гледате точката между веждите си отвън и
същевременно усещате студено петно на челото си на същото място. Щом
постигнете това, значи сте се справили с по-важната част от
упражнението. Почнете постепенно да измествате фокуса на вниманието си
върху студеното петно и съсредоточено „изградете" студен лъч от точката
между веждите навътре в главата на физическото тяло. Ако нещата се
получат, може да видите блясъци (обикновено бели или светлосини). Не им
обръщайте внимание. На заключителния етап на упражнението би трябвало
изцяло да изгубите усещане за тялото си. Тук вече няма значение дали
очите ви са отворени, или затворени. Може да се почувствате като
някаква „тръба", насочена към съзерцавания обект. Не се разочаровайте,
ако първия път видите само неясна светлина: успехът на „ясновидството"
зависи от силата и яснотата на намерението, а те идват с практиката.
2. „Пазителят на тъмата (мрака)" („Черния Чикомосток"). Областта на
мрака; физиологически областта от епифизата към тилната кост, обхващаща
малкия мозък. В нея се съдържа негативната визуална информация - всичко,
което е изтласкано, забравено и блокирано от защитните механизми на
психиката. По-голямата част от тази информация представлява отрицателни
халюцинации, които на езика на символите могат да предават на
съзнанието неприемливи и неприятни за него неща.
Пълният преглед непременно изисква и преход из „пещерите на
Чикомосток", които според толтекската митология са мрачната прародина
на тези отблъскващи неща. Магът-ясновидец рано или късно е длъжен да
посети „пазителя на мрака", иначе виденията му ще станат несвързани,
безсмислени и глупаво възторжени.
Позицията на СТ, която поражда „ясновидството", активизира снопа излъчвания, стигащи до епифизата и до по-отдалечени области.
3. Траекторията на сънуването. „Толтекското сънуване" обикновено предизвиква два типа изместване на събирателната точка.
Първия можем да наречем „прав", понеже траекторията му е почти
хоризонтална по отношение на първоначалната позиция („вдлъбнатината"). В
осъзнавания сън събирателната точка се измества към щитовидната жлеза
или малко по-надолу, като обикновено не навлиза в областта на гръбнака;
интерпретацията в рамките на тоналния механизъм е доста по-сложна, ако
събирателната точка пресече сърцевината на „пашкула". Осъзнатото
сънуване е най-просто в случаите, когато събирателната точка се движи
отляво надясно и относително хоризонтално, т.е. към гърловия център.
Тук, както свидетелстват практикуващите Тенсегрити, обикновено се
натрупва голям запас психична енергия, която се използва за сънуване или
за прикриване.
Основата на гърлото е естествен резервоар за интересуващата ни енергия,
тъй като именно говоренето фиксира събирателната точка и ни лишава от
перцептивна свобода. Ние сме привързани към света, за който непрекъснато
говорим; когато млъкнем поне за няколко минути, получаваме глътка свеж
въздух - натрапчивият „аз" млъква, собствената ни значимост се оказва
абсолютно ненужно бреме, а самосъжалението поражда неприязън.
Центърът на говоренето (гърловият център) е така здраво свързан с
мозъка механизъм, че да го спрем означава почти същото като да изключим
безсмислено работещата половина на главата си. Цялата рационална дейност
на психиката е изградена върху онова, което англичаните наричат
self-talking: непрекъснатата психическа реверберация, потвърждаваща и
затвърждаваща всеки външен сигнал, обсъждането, о-значаването,
структурирането, преработването на потока сигнали във функционални
модели - конструкти, концепти, гещалти, които в цялата си съвкупност
творят описанието на света - подредената целокупност, в която живеем,
нещо повече, която се опитваме да преобразуваме по такъв начин, че
ratio да не остави място за чужди елементи, противоречиви фрагменти и
неща, отричащи изградената система.
Зоната на Вернике - делът на мозъка, в който протича вербализацията и
семантизацията на информацията - е неврологично пряко свързана с
гърловия център (центъра на речта). Когато се измества в гърловия
център, събирателната точка активизира зоната на Вернике чрез
артикулационния център, зоната на Вернике на свой ред активизира онези
области на мозъчната кора, които управляват осмислената, значеща реч, а
чрез тях - и нервните структури, управляващи артикулацията.
Ще рече, имаме пред себе си затворен цикъл: събирателната точка
активира съответните дялове на мозъка (като с това провокира
дискурсивния начин на мислене), а мозъчните центрове активират речта
(вербализацията и артикулацията).
Оттук следва, че центърът на говоренето е едновременно и тригер, и начин на реализация на описанието на света.
Спирането на вътрешния диалог е естественият и най-ефективен начин на
„спирането на света", на проникването в променени режими на възприятие.
Когато СТ се движи почти хоризонтално покрай „човешката ивица" (отдясно
наляво) и траекторията й съвсем леко се понижава в областта на
горната част на гръдния кош, основният център на психоенергийната
активност е в гьрловия център (ЦВР – центъра за вземане на решения) и
„обявяването на намерението" става конкретна магична практика.
Същевременно спирането на вътрешния диалог се превръща в невероятно
силен магичен акт: често то означава или „спиране на света", или
задължителен преход в друг режим на възприятие.
Традиционното „толтекско сънуване" не винаги непременно се придружава
от спиране на вътрешния диалог. Ако гьрловият център е активиран,
сънуването може да се съпровожда от вътрешен разговор и обширни
коментари по повод на видяното; нещо повече, „гласът на пратеника",
толкова често споменаван от Кастанеда и приписван на „безмълвното
знание", по принцип е само проекция на безсъзнателния материал, приел
вербална форма, върху визуално-аудиалния продукт на сънуването.
При хоризонтално изместване на събирателната точка психоенергийният
пресинг влияе основно върху зоната на Вернике-Брок, ретикуларната
формация, епифизата и, както се смята, върху кохлеарната част на
слуховия лабиринт.
„Звукът" или неговата имитация се пораждат в по-дълбоките структури на
мозъка - там, където протича сензорният синтез и неговият
последователен анализ в различните сензорни канали (аудиалния,
визуалния, кинестетичния, обонятелния, полевия и др.). Ще рече, „гласът
на пратеника" или е специфична халюциноза, или специално „разлагане" на
излишната интерпретация, идваща от необичайния режим на перцепция.
Колкото до визуалния канал при сънуването, той без съмнение не бива да
се пренебрегва. Трябва да отчитаме нестабилността на визуалната
перцепция, наличието на архетипи и мислоформи, пробудени за живот от
миналия опит, подвижността и своеобразието на сънуваните феномени,
съвсем не случайното им „съвпадане" с реалните на първото внимание, и
дори нещо повече - че пророческите им и загадъчно синхронни случаи и
често лесно разшифруемият им символизъм пораждат очевидни подозрения.
Можем да предположим, че в дадения случай гърловият център се явява
своего рода транслатор на невербализуемото знание на нагуала. Очевидно
разговорът е един от начините да се влезе в контакт с тонала, символичен
начин, който трудно се поддава на разкодиране, начин, демонстриращ
принципно различен, недискурсивен тип мислене.
Едно друго изместване на СТ можем да наречем „косо", понеже се извършва
от първоначалната „вдлъбнатина" към долната част на гръдната кост.
Като пресича енергийното тяло на човека под този ъгъл, събирателната
точка отначало се фиксира в пластовете близо до задната страна на
пашкула. Тук се сьбират онези светове на възприятието, за които знаят поне две-три години практикуващите толтекска магия.
По-близо до оста фиксираните позиции на събирателната точка пораждат
съновидения с все по-космически характер: други планети, незнайни
същества и подобни. Обикновените сънувачи не могат да преодолеят „оста"
на пашкула. Следва или „излизане от тялото" (по най-неочакван начин),
или пропадане в така наречената „светеща пустота". (За някои мистици
именно тя е целта на упражненията им.)
Сънувачът, който преодолее,,оста", полага с това началото на тотална трансмутация на цялото си енергийно и физическо тяло.
Из: KKK program /Ксендзюк, Кастанеда и Класен/
Превод и компилация: aya
http://colorsofmagic.net/index.php/magicheski_materiali/index/%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B8%D0%BD%D1%8A%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.