неделя, 2 март 2014 г.

Шест корпорации, контролиращи почти всички американски медии


През 1983 г. повечето американски новинарски СМИ (средства за масова информация), са били контролирани от 50 корпорации. Днес, собствеността върху медиите е съсредоточена в ръцете на само шест, невероятно мощни медийни корпорации. Те притежават телевизионни мрежи, кабелни каналифилмови студия, вестници, списания, издателства, музикални компании, и дори много популярни сайтове.

Шестте дружества, които сега заедно контролират почти всички американски медии, са Time Warner, Walt Disney, Viacom, на Рупърт Мърдок News Corp, CBS Corporation и NBC Universal.Но дори и там, където досега не са достигнали пипалата на гигантските медии, те стават все по-концентрирани. Например, в Интернет все повече доминират компаниите като Google, Yahoo и Microsoft.

Но най-тревожна е тази "Big Six" (Голямата шесторка).

Голямата част от информацията идва от mediaowners.comСписъкът по-долу показва само една малка част от медийни източници, които са собственост на шест  медии-гиганти.

Time Warner :

Home Box Office (HBO)
Time Inc.
Turner Broadcasting System, Inc.
Warner Bros. Entertainment Inc.
CW Network (partial ownership)
TMZ
New Line Cinema
Time Warner Cable
Cinemax
Cartoon Network
TBS
TNT
America Online
MapQuest
Moviefone
Castle Rock
Sports Illustrated
Fortune
Marie Claire
People Magazine

Walt Disney :

ABC Television Network
Disney Publishing
ESPN Inc.
Disney Channel
SOAPnet
A&E
Lifetime
Buena Vista Home Entertainment
Buena Vista Theatrical Productions
Buena Vista Records
Disney Records
Hollywood Records
Miramax Films
Touchstone Pictures
Walt Disney Pictures
Pixar Animation Studios
Buena Vista Games
Hyperion Books

Viacom:

Paramount Pictures
Paramount Home Entertainment
Black Entertainment Television (BET)
Comedy Central
Country Music Television (CMT)
Logo
MTV
MTV Canada
MTV2
Nick Magazine
Nick at Nite
Nick Jr.
Nickelodeon
Noggin
Spike TV
The Movie Channel
TV Land
VH1

News Corporation:

Dow Jones & Company, Inc.
Fox Television Stations
The New York Post
Fox Searchlight Pictures
Beliefnet
Fox Business Network
Fox Kids Europe
Fox News Channel
Fox Sports Net
Fox Television Network
FX
My Network TV
MySpace
News Limited News
Phoenix InfoNews Channel
Phoenix Movies Channel
Sky PerfecTV
Speed Channel
STAR TV India
STAR TV Taiwan
STAR World
Times Higher Education Supplement Magazine
Times Literary Supplement Magazine
Times of London
20th Century Fox Home Entertainment
20th Century Fox International
20th Century Fox Studios
20th Century Fox Television
BSkyB
DIRECTV
The Wall Street Journal
Fox Broadcasting Company
Fox Interactive Media
FOXTEL
HarperCollins Publishers
The National Geographic Channel
National Rugby League
News Interactive
News Outdoor
Radio Veronica
ReganBooks
Sky Italia
Sky Radio Denmark
Sky Radio Germany
Sky Radio Netherlands
STAR
Zondervan

CBS Corporation:

CBS News
CBS Sports
CBS Television Network
CNET
Showtime
TV.com
CBS Radio Inc. (130 stations)
CBS Consumer Products
CBS Outdoor
CW Network (50% ownership)
Infinity Broadcasting
Simon & Schuster (Pocket Books, Scribner)
Westwood One Radio Network

NBC Universal:

Bravo
CNBC
NBC News
MSNBC
NBC Sports
NBC Television Network
Oxygen
SciFi Magazine
Syfy (Sci Fi Channel)
Telemundo
USA Network
Weather Channel
Focus Features
NBC Universal Television Distribution
NBC Universal Television Studio
Paxson Communications (partial ownership)
Trio
Universal Parks & Resorts
Universal Pictures
Universal Studio Home Video


Това е една от причините през последните години да сме свидетели на ръст на алтернативните медии. Масмедиите бързо губят доверието и хората започват да търсят други източници на истината за това какво се случва.

Колко в мейнстрим ще кажат какво зло е Фед, или че са застрашени от този дериватен балон, който може да унищожи цялата глобална финансова система като цяло? Колко хора ще пишат за деиндустриализацията на Америка с обезпокоителни темпове, или истината за зазашеметяващата лакомия и алчност на Goldman Sachs?

Разбира се, има и смели журналисти в мейнстрима, които от време на време може да прокарат такива истории, хитро заобикаляйки техните корпоративни шефове, но като цяло има много ясно разбиране, че има някои неща, които просто не са включени в традиционните медии.

От Zahariada.blog.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.